Elk woonzorgcentrum heeft een eigen wachtlijst. Deze wordt volledig aangepast aan uw vraag, (bv. kamer aan de voorzijde, wil u graag een terras, beschermende afdeling,…) Als er een kamer vrij komt, nemen wij met u contact op en krijgt u de keuze om de kamer te nemen. Wenst u op dat moment nog niet te verhuizen, dan blijft u als eerste op de wachtlijst staan.
Natuurlijk! U kan contact op nemen met het woonzorgcentrum van uw keuze en onze medewerkers zullen met u een afspraak inplannen. Zo kunnen zij voldoende tijd voor u vrijmaken om u een persoonlijke rondleiding te geven. Wil u graag op voorhand al eens komen lunchen? Ook dit is mogelijk op basis van reservatie.
De grootte van de kamers zijn verschillend in elke voorziening. We hebben éénpersoons-, maar ook tweepersoonskamers.
Neen, thuis heeft u ook geen bezoekuren. Wij streven ernaar om een thuis vervangende situatie te zijn. Wel vragen wij aan familie, naasten of vrienden, om rekening te houden met de zorgmomenten. Ons medewerkers zijn dan volop bezig om de nodige zorgen te geven aan onze bewoners.
Ja dit is mogelijk. Onze kamers zijn aangepast bemeubeld, maar u mag de kamer inrichten naar eigen smaak. Enkel vragen we om voldoende ruimte te voorzien zodat de nodige zorgen vlot kunnen uitgevoerd worden door onze medewerkers.
Ja natuurlijk, alle nodige aansluitingen zijn voorzien. Let er wel op dat uw toestel beantwoordt aan de veiligheidsvoorschriften. Enkel tv's met flatscreen worden nog toegelaten wegens brandveiligheidsredenen. Informeer steeds even bij de directie naar de mogelijkheden.
Dit is momenteel nog afhankelijk van de verschillende voorzieningen. Als u hier meer informatie over wil, neemt u best contact op met het woonzorgcentrum van uw keuze.
Ja, al onze voorzieningen hebben een eigen keuken. Wij weten dat eten voor onze bewoners erg belangrijk is en werken zo veel mogelijk met verse producten.
Het ontbijt en avondeten wordt voorzien op de afdelingen. U kan hier kiezen om de maaltijd te nuttigen op de kamer of in de desbetreffende dagruimtes. Het middag voorzien we in ons restaurant omdat we er de voorkeur aan geven om samen te kunnen eten. We merken dat dit het sociaal isolement tegen gaat en de kamers kunnen ook even verlucht worden. Wanneer u ziek bent, dienen we uw maaltijd natuurlijk op in uw kamer.
U kan dit zelf bepalen. Uw familie of naasten kan dit op zich nemen. Maar u kan ook beroep doen op een professionele wasserij waarmee het woonzorgcentrum samenwerkt. De was van het linnen neemt het woonzorgcentrum voor haar rekening.
Sorry, grotere huisdieren kunnen we niet toelaten om gezondheidsredenen van de andere bewoners. Een kleiner huisdier waar uw buren geen last van kunnen ondervinden vormt geen probleem. U begrijpt natuurlijk dat u hier wel zelf zorg voor dient te dragen. Vraag dit voor de zekerheid wel even na bij de directeur van uw woonzorgcentrum.
Dit kunnen we helaas niet toestaan wegen brandveiligheidsredenen. In het gehele woonzorgcentrum hebben we een strikt rookverbod. Enkel in de voorziene rookruimte is het toegelaten om te roken.
De wet bepaalt dat een woonzorgcentrum geen gelden of goederen van bewoners mag beheren. We helpen u wel graag bij het zoeken naar een geschikte oplossing.
Uiteraard, de keuze van geneesheer is bij ons volledig vrij. De verantwoordelijke zal met hem contact opnemen voor eventuele verdere opvolging.
Niet al onze voorzieningen hebben een privéparking. Vraag dit zeker even na bij het woonzorgcentrum van uw keuze.
Iedereen is bij ons welkom! Als u meer zorgen nodig heeft, bespreken we dit met u, uw dokter en/of uw familie, en passen we uw zorgplan aan. Ook personen met dementie zijn welkom bij ons. Een aantal van onze voorzieningen hebben een speciaal ingerichte afdeling voor personen met dementie.
Ja, maar dit is erg verschillend tussen de landregio’s (Vlaanderen, Wallonië en Brussel). We geven u graag meer uitleg over de verschillende mogelijkheden en begeleiden u met plezier om het administratieve luik in orde te brengen.
Neen, dit hoeft u niet te doen. U moet wel weten dat uw post dan zal blijven toegestuurd worden naar het adres waar u uw domicilie heeft staan. Wil u toch graag uw domicilie zetten op het adres van het woonzorgcentrum? Voor hulp bij de administratie kan u steeds terecht bij onze directie.
Documenten:
- Identiteitskaart
- Klevertjes mutualiteit
- Bankrekeningnummer
- Medisch dossier + eventueel medicatie (maximum voor 7 dagen)
Kledij/linnen:
- broeken en/ of kleedjes (6) bij rolstoelgebruikers liefst lange broeken zonder ritssluiting
- truien (6)
- t – shirt / blouse (6)
- onderbroeken (10)
- onderhemdjes (10)
- BH (4)
- gesloten pantoffels
- degelijk schoeisel met velcro of veters
- handdoeken (10) *
- washandjes (10) *
- kousen / nylonkousen (10)
- kamerjas
- nachtkledij (6)
- zakdoeken (10)
- kleerhangers
Toiletgerief
- bekertje voor tandprothese
- kam / Borstel
- scheerapparaat (mannen)
- scheergerief
- spoelbekertje ( ev.)
Wij voorzien steeds een basispakket aan verzorgingsproducten (zoals zeep, shampoo, tandenborstel en tandpasta). Natuurlijk mag u dit naar eigen keuze verder aanvullen waar u nodig acht.
*dit verschilt binnen onze voorzieningen. Vraag dit voor opname zeker even na bij de directie.